måndag 19 mars 2012

Äntligen!

Som jag har tjatat om att få en egen blogg. Herregud, jag har ju fyllt ett år för sjutton och borde rimligtvis ha fått min egen blogg vid det här laget. Men matte hon har bara hävdat att hon inte vill släppa mig i närheten av sin dator.
Jag som är så försiktig?!
Nåväl, det lönar sig tydligen att vara envis för nu har jag äntligen fått mig en egen hörna på den här ihopfällbara manicken hon har ståendes på köksbordet.
Men det var inte utan uppoffringar ska jag säga, hon fick mig att lova att inte skriva något dumt, inte ens om grannens fula byracka, eller jag menar, grannens fina fina gråhund!
Och så sa hon med såna där hopdragna ögonbryn som tydligen betyder att hon menar allvar, att jag får aldrig dricka vatten i närheten av den här manicken. Varför inte då för undrar ju jag genast och då påstår hon att jag sölar när jag dricker vatten?!
Jag, sölar..mäh så löjligt, det vet ju alla att när man dricker vatten så sväljer man det, man spottar ju knappast ut det på saker!
Men värst av allt var att hon sa att ibland måste hon också få skriva här. Det där förstod jag inte riktigt och det tog ett tag innan vi var överens där, vadå skriva här, det är väl ändå min blogg och tänk om hon skriver något pinsamt?!
Men då hotade hon med att dra in på alla leksaker i en vecka och så omänskliga straff och tortyrmetoder skulle ju vilken elitsoldat som helst krackelera inför.
Men som den vältränade, uthålliga äventyraren jag är så har jag nu äntligen fått min egen blogg!
Så från och med nu kan jag dela med mig av allt jag vet (och det är mycket ska ni veta!) och alla spännande, livsfarliga äventyr jag är på och alla coola grejor jag kommer på.
Men först ska jag gå och fortsätta leka stålmannen i syrrans tomma fodersäck, hur häftigt som helst!

Hejrå!
/Palten

5 kommentarer:

  1. Hej hej Lilla Palt!

    Det blir mycket spännande att se vad du har att dela med dig av!

    // Erica

    SvaraRadera
  2. Äntligen! =) Längtar redan efter mera!

    SvaraRadera
  3. Ha, vaddå drälla när du dricker vatten? Be henne få se när såna där svarta flattar dricker vatten. Där kan man snacka om att drälla!
    Hälsningar från Maltepalte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tro mig Malte, jag har försökt förklara för henne att jag minsann inte dräller alls, och att de faktiskt finns de som dräller massa mycket mer. Men tror du hon lyssnar på det örat?!
      Nej då säger hon bara att "ja så kanske det ser ut i andra hem men nu är det vårt hem vi pratar om". Ett sånt där typiskt dumt svar som man inte ens kan argumentera mot, typiskt matte att komma med ett sånt../Palten

      Radera
    2. Annelie Bernhardsson30 mars 2012 kl. 10:56

      Jag ska filma Doris när hon dricker så blir det nog tyst på din matte :) /Annelie B

      Radera