måndag 26 mars 2012

Träning ger färdighet

Jag undrar jag vad det är för mening med att jag ska få ha en egen blogg om matte ska sitta och ockupera den här hopvikbara manicken hela tiden. Hon sitter här prick jämt när vi är inomhus. Jag har provat få henne att leka hur många gånger som helst men se det har hon då inte tid med. Tur man har syrran att leka med i alla fall, det är visserligen inte lika kul och hon blir så arg när vi har dragkamp och ska bara ha sakerna för sig själv hela tiden, men hon får väl duga som lekkompis i brist på annat.
I alla fall så var det inte det jag skulle berätta, jag skulle ju visa en grej!
Jag har tränat och tränat och tränat i flera veckor på att få till det. Det är inte helt lätt att få till den exakta lutningen och höjden men om man håller sig riktigt länge och sen hittar exakt rätt plats i snön då kan det gå!
Men man måste först vara noga med att snurra tillräckligt många varv för att se så snön har rätt mjukhet (Matte hon suckar alltid JÄTTEMYCKET när jag snurrar och letar rätt fläck, hon säger att jag är omständig men det är bara för att hon inte fattar hur viktigt det är!). Hur som helst, när man har hittat rätt plats måste man ta i alldeles lagom mycket och sen måste man liksom skutta därifrån rätt snabbt också. Men om man lyckas med det, då blir det perfekt ska ni veta!!
Och prefekt,d et är precis vad det blev igår, kolla in tornet, och den perfekta lutningen jag fick till!!!

Jag är MYCKET nöjd med mitt verk om jag får säga det själv!
/Palten

2 kommentarer: