söndag 1 april 2012

På kollo!

Den här helgen har jag sovit borta, heeela helgen!
Matte åkte iväg på något viktigt långt långt borta och då fick jag, mamma och syrran åka till mattes mamma på kollo.
Där finns det massvis med andra hundar ska ni veta!
Först är det en som heter Gnista, hon är roligast..jätte jätte mycket päls har hon och så är hon jättekul att leka med. Och så finns det en som heter Zoi, hon har lika mycket päls som Gnista fast är beige inte svart. Zoi är som en riktig tant, hur tråkig som helst. Jag har försökt leka med henne flera gånger för att få henne på bra humör men hon liksom bara går undan när jag kommer springandes. Mattes mamma brukar mumla åt henne att hon gör rätt i att hålla sig på säkert avstånd från "fullt ös medvetslös". Jag har inte riktigt förstått vad hon menar med det, det verkar inte finnas någon här som heter Fulltösmedvetslös så det måste betyda något annat.
Förutom dom två så finns det 7 andra hundar, fast dom ser jättekonstiga ut. Dom är liksom mycket mindre, rör sig super tyst och så där smidigt som jag aldrig lyckas. De brukar ligga på soffans ryggstöd och på fönsterbrädan och andra konstiga ställen och jag har försökt härma dem hur många gånger som helst men det fungerar liksom inte när jag provar. Sen luktar de annorlunda också, och sen pratar de JÄTTEkonstigt. Det är som att de pratar tvärtomspråket på något vis. Varje gång jag är glad då viftar ju jag på svansen och då kan man ju tycka att det är samma för alla, men när dom där viftar på svansen då ska man passa sig kan jag ju säga. Jag provade leka med den största av dem när han viftade på svansen en dag..men ju mer han viftade på svansen desto argare såg han ut att vara och tillslut slog han mig på näsan!!
Så om ni ser små hundar med svansen rakt upp, spring åt andra hållet, dom är livsfarliga!

2 kommentarer:

  1. Kan du beskriva dessa hundar till utseendet lite mer Palten? Var det typ en cocker spaniel? Eller kanske en bichon frisé?

    SvaraRadera
  2. Ja alltså dom här stora vanliga hundarna dom hade lång näsa, vippiga öron, massor med hår och så olika färg på kroppen. Jag tror matte sa att dom hette colliesar. Men sen dom här andra hundarna..dom hade jättekonstiga huvuden, liksom ingen näsa nästan, och kort päls som kliade i min näsa..och så hade dom allihopa olika färg, ganska små öron. Några hade gröna ögon, andra gula eller grå och så hade dom jättejättejättesuperduper vassa klor..Matte sa att jag kunde leta ihjäl mig i hundböckerna om jag skulle hitta namnet på deras ras där..hon sa något om en bond-nånting ras..Hur som helst så är dom riktigt konstiga!

    SvaraRadera